Fruset offer av Giles Blunt



Fyra ungdomar försvinner i den lilla staden Algonquin Bay i norra Canada. Kvarlevorna efter den trettonåriga Katie Pine hittas i ett gammal gruvschakt, och sedan påträffas även kroppen efter sextonåriga Todd Curry. Kriminalaren John Cardinal har hand om fallet, men han misstänks även vara inblandad i en korruptionshärva och han är övertygad om att hans partner utreder honom angående detta. Dessutom tyngs han av att ha begått en brottslig handling i det förflutna...
Jakten på mördaren går långsamt och trots att han lämnat ledtrådar efter sej verkar han ändå vara omöjlig att hitta. När ytterligare en yngling anmäls försvunnen av sin flickvän, och flickvännen dessutom fått en hälsning per post av mördaren, förstår Cardinal att det är bråttom att få fast honomom de ska hitta ynglingen vid liv. Så småningom går den fruktansvärda sanningen upp för honom.

Giles Blunt är en ny bekantskap för mej - hur har jag kunnat missa honom? Jag hörde talas om honom första gången helt nyligen. Fruset offer (som jag förresten tycker är en ganska fånig titel på en bok) är hur spännande som helst, och bitvis riktigt otäck. En del avsnitt som handlade om olika tortyrmetoder skummade jag bara igenom för jag tyckte det var så obehagligt. Men en klart läsvärd kriminalroman, och självklart kommer jag att läsa mer av denna författare.

Kommentarer
Postat av: En bok om dagen

Hej! Bara en liten uppmaning, som jag glömde att nämna i mejlet till alla Pocket & Prassel-deltagare: Hör av dig till den som du ska skicka brev till! Använd en anonym mejladress eller skriv en kommentar! (Se inlägg på min blogg + kommentarer)

Ursäkta tankspriddheten! ;-)

2008-08-22 @ 22:03:45
URL: http://enbokomdagen.blogspot.com
Postat av: Toronto SEO

This piece of writing gives clear idea for the new users of blogging, that in fact how to do running a
blog.

2012-10-26 @ 07:26:50
URL: http://gtatrader.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0