Sömntuta av Mark Billingham



Sömntuta är Mark Billinghams debutbok och också den första boken jag läst av honom.

Flera unga kvinnor dör av stroke och när man upptäcker spår av lugnande medel i den enas blodprov förstår man att döden inte varit naturlig. Till slut begår mördaren ett misstag, och ett av hans offer, Alison, överlever men är totalförlamad. Snart inser kommissarie Tom Thorne dock att det inte är Alison som är misstaget, utan de övriga kvinnorna. Mördaren vill inte att hans offer ska dö - han vill försätta dem i ett tillstånd där de varken är levande eller döda...

Tja, vad kan jag säga? Jag har fått ännu en favoritdeckarförfattare vars böcker jag absolut vill ha i min bokhylla. Och eftersom Mark Billingham har skrivit flera böcker efter Sömntuta så lär det bli ett antal inköp inom den närmaste framtiden...

Kommentarer
Postat av: En bok om dagen

Hej Boksnoken! Såg hos litteraturum att du var sugen på att hoppa på Pocket & Prassel 2.0. Gör det! Det är öppet för alla som har lust att vara med!

2008-08-09 @ 07:24:04
URL: http://enbokomdagen.blogspot.com
Postat av: boksnoken

En bok om dagen:

Nu har jag anmält mej :-).

2008-08-09 @ 18:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0