Svaren på frågorna till Pocket & Prassel

Här kommer mina svar på frågorna till Pocket & Prassel!


* Vilken genre är du mest förtjust i?

Deckare/kriminalromaner, psykologiska thrillers, lite chick-lit ibland.


* Favoritförfattare? Har du redan allt som författaren har skrivit..?

Peter Robinson, Arnaldur Indridason, Elizabeth George - har alla deras böcker i min bokhylla (av Peter Robinson har jag inte de böcker som getts ut endast på engelska).


* Vilka författare är du nyfiken på och har lust att läsa?

Alex Kava, Harlan Coben, Reginald Hill, Dennis Lehane, Helene Tursten, Karin Fossum, Mari Jungstedt, Khaled Hosseini - har inte läst någon bok av dessa författare.

Böcker som ingår i en serie vill jag läsa i rätt ordning!


* Vilken genre vill du absolut inte läsa?

Fantasy.


* Vilken författare vill du absolut inte läsa?

Kommer inte på någon just nu.


* Letar du efter någon/några böcker som du vet (eller tror) har kommit i pocket, men som inte går att få tag på via bokhandeln längre? Vilka böcker gäller det  - och skulle du i så fall tycka om att få dessa i läst skick?

Kommer inte på någon just nu.


* Skulle det kännas ok att få flera begagnade pocketböcker (i trevligt skick!) istället för en ny, i något byte?

Jag är så pass kräsen när det gäller pocketböcker så jag vill endast ha nya...


* Läser du andra språk än svenska?

Förut läste jag en hel del på engelska men det var länge sen - skulle dock gärna läsa på engelska igen. Som jag nämnde här ovan så har jag inte de böcker av Peter Robinson som utgivits endast på engelska, men jag vill jättegärna läsa dem. Kan ju skriva ut titlarna på dem här ;-) (i rätt ordning) :


Gallows View

A Dedicated Man

A Necessary End

Hanging Valley

Past Reason Hated

Wednesday's Child

Dry Bones that Dream

Innocent Graves

Dead Right

Cold is the Grave


* Är du tedrickare eller kaffedrickare? Någon speciell smak som du gillar?

Dricker både kaffe och te i måttliga mängder. Jag köper mest "tråkiga" smaker när det gäller te men skulle gärna prova lite ovanligare sorter.


* Vilken slags godis gillar du?

Det mesta...


* Gillar du naturgodis; nötter, torkad frukt och liknande?

Inte torkad frukt, men övrigt naturgodis går bra.


* Är du allergisk mot något (t.ex. nötter, gluten, mjölk...)?

Nej.


* Annat som du vill lägga till..?

Tveka inte att fråga om det är nåt du undrar över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0