Böcker A-Ö: bokstäverna L och O

Jag ligger efter med Malins utmaning Böcker A-Ö. Jag har två bokstäver ogjorda, nämligen L och O:



Bok: Lyckans land av Frank McCourt. Detta är fortsättningen på Ängeln på sjunde trappsteget. Böckerna handlar om Franks fattiga uppväxt på Irland under 1930-talet och hur han som 19-åring flyttade till Amerika och utbildade sej till lärare. Läsvärda böcker!

Författare: Astrid Lindgren. Ingen kommentar behövs väl? :-)




Bok: Odjuret - den obehagliga boken om en pedofil och mördare skriven av Anders Roslund och Börge Hellström. Faktiskt en av de mest obehagliga böcker jag läst, men helt klart läsvärd ändå.

Författare: George Orwell. Jag känner till Djurfarmen och 1984 av denna författare men har inte läst någon av dem. Borde man kanske göra det?

Kommentarer
Postat av: Snöfrid

Astrid Lindgren! Henne tänkte inte ens jag på... sjunker ihop och skäms

Tur att andra har hjärnan inkopplad iaf. ^^

2008-09-12 @ 17:08:39
URL: http://fantasy03.blogg.se/
Postat av: boksnoken

Snöfrid:

Ibland får man hjärnsläpp ;-).

2008-09-12 @ 18:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0