Böcker A-Ö, bokstäverna C, B, S och A

Eftersom jag varit bortrest så har jag missat några bokstäver i Malins utmaning, Böcker A-Ö, så jag tänkte ta de fyra som jag missat nu på raken. Jag börjar med den äldsta.

Bokstaven C:




Bok
: Cujo av Stephen King. Jag läste mycket av Stephen King när jag var i tonåren, och den här boken var den första jag läste, och också en av de jag tyckte bäst om. Sen blev böckerna bara konstigare och konstigare och tjockare och tjockare, och jag tappade intresset för Stephen King.

Författare: Harlan Coben. Jag har inte läst en enda bok av honom! Men jag vill! För jag tror att jag skulle gilla hans böcker. Men när ska jag hinna?




Bokstaven B:



Bok: Berlinerpopplarna av Anne B. Ragde. Den finns i min bokhylla och väntar på att bli läst. Jag har hört så mycket gott om Anne B. Ragdes böcker och har väl ganska höga förväntningar - hoppas att jag inte blir besviken...

Författare: Enid Blyton. Min absoluta favoritförfattare när jag var barn! Allra mest älskade jag förstås Fem-böckerna, men även hennes andra böcker var bra. Jag tror inte att nyutgåvorna är lika bra dock.




Bokstaven S:



Bok: Sjöfartsnytt av Annie Proulx. En varm och underhållande bok med fina skildringar av både personer och landskap. En riktig pärla enligt mej!

Författare: Danielle Steel. Ojoj, så många böcker jag plöjde av henne i min ungdom! Har läst en eller två för inte så länge sedan också. Så gott som alla hennes böcker är väl lättlästa bästsäljare, men inga böcker som stannar kvar i minnet direkt. Ändå tycker jag att de är ganska bra när man vill läsa något som inte är ansträngande för hjärnan :-).




Bokstaven A:



Bok: Att inte höra till av Ann-Maj Danielsen. Om ett finskt krigsbarn - mycket läsvärd bok!

Författare: Rennie Airth. Han har skrivit två deckare som jag tyckte mycket om: Mörkrets flod och Blodröd våg som utspelar sej på 1920- resp 1930-talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0