Skulptrisen av Minette Walters



Journalisten Roz Leigh får i uppdrag att skriva en bok om Olive Martin som sitter i fängelse efter att bestialiskt ha mördat sin mamma och syster. Folk ser Olive som ett monster, en psykopat, en kallblodig mördare. Roz uppfattar henne som trevlig och intelligent men samtidigt gåtfull. Olive har erkänt morden men Roz börjar tvivla på att det verkligen är Olive som är mördaren, och hon dras allt djupare in i fallet som är fullt av motsägelser och oklarheter. Sitter i Olive i fängelse oskyldigt dömd? Skyddar hon någon? Varför i så fall?

Minette Walters är en suverän författare! Jag har inte läst så många av hennes böcker, men de jag har läst har jag gillat. Jag tycker om hennes språk, och Skulptrisen är spännande, psykologisk och rätt ruggig. Jag är glad att jag har några böcker till av Minette Walters i min bokhylla som väntar på att bli lästa :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0