Böcker A-Ö: bokstaven P



Veckans bokstav i Malins utmaning Böcker A-Ö är P.

Bok: Purpurfärgen av Alice Walker. Jag älskade både boken och filmen!

Författare: Belva Plain. Jag har några av hennes böcker i min bokhylla och jag minns att jag tyckte väldigt mycket om Dit ödet vill som jag läste som tonåring - men nu så här 20 år senare minns jag faktiskt inte alls vad boken handlade om, inte ens fast jag läser på bokens baksida. Kanske dags att läsa om den och se om jag tycker lika bra om den i vuxen ålder? :-)  De övriga böckerna av Belva Plain som jag har i bokhyllan minns jag inte heller så mycket av... Kanske hon inte är en så bra författare som jag tyckte för ett antal år sen?...

Litterär karaktär: Privatdetektiv Ture Sventon - honom har jag aldrig gillat!

Kommentarer
Postat av: Cia

Åååh! Varför tog jag inte Purpurfärgen?? Kanske för att jag läste den på engelska... inte lika uppenbart då.... men Alice Walker på W förra veckan hade jag väl iallafall kunnat fixa... Besviken på mig själv...

2008-07-02 @ 00:53:06
URL: http://www.exlibriscia.blogspot.com
Postat av: boksnoken

Cia:

Hihi, ja ibland kommer man på böcker/författare först i efterhand när man läser andras svar :-).

2008-07-02 @ 12:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0