Midsommarvals och Hummerfesten





Jag har läst ut Midsommarvals och Hummerfesten av Viveca Lärn. De är de första vuxenböcker jag har läst av henne, men vi har några av hennes barnböcker i bokhyllan, bl.a En ettas dagbok, som vår 8-åring har läst med stort nöje.
Böckerna om Saltön är mysig och lättläst sommarläsning, men inga böcker som kommer att stanna i mitt minne någon längre tid. Jag har inte heller sett TV-serien om Saltön men jag kan tänka mej att serien är lika mysig som böckerna.
Nu ska jag försöka hinna läsa de två följande böckerna, En fröjdefull jul och Sol och vår, innan vi åker på semester - vi åker inkommande måndag, alltså en vecka tidigare än planerat.

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, jag älskar alla böckerna om Saltön. Har läst allihop. Väntar nu på att få läsa den sista i serien, Vårväder.

2008-07-05 @ 08:27:45
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: boksnoken

Therese:

Åh, jag visste inte att det finns en bok som heter Vårväder i serien också! Den kommer efter Värmebölja då, antar jag?

2008-07-05 @ 19:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0