Malins utmaning: Böcker A-Ö



Jag deltog aldrig i Malins bokfemma eftersom jag inte bloggade då - däremot läste jag mångas bokfemmor eftersom jag har läst bokbloggar från och till ett tag. Nu tänkte jag i alla fall hoppa på Malins nya utmaning: Böcker A-Ö. Här gäller det att nämna en bok OCH en författare på den bokstav som Malin väljer. Någon man gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Första bokstaven är W, och det är ju inte den lättaste bokstaven precis... Jag måste fuska lite när det gäller bok:

Bok: What came before he shot her - Elizabeth George. Men jag har läst den på svenska och då heter den Innan döden kom. Elizabeth George är en av mina favoritförfattare och det här är hennes senaste bok. Den handlar om de händelser som ledde fram till det brutala och oförklarliga mordet på Thomas Lynleys hustru, som föregående bok, När ingen ser, avslutades med. Jag bara älskar hennes böcker och hennes sätt att skriva!

Författare: Minette Walters. En alldeles ypperlig deckarförfattare som jag har läst alldeles för få böcker av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0