Stilla vatten av Nigel McCrery



I samband med en bilolycka hittas ett förmultnat kvinnolik i en skogsglänta. Kommissarie Mark Lapslie kallas till platsen och snart jagar han en seriemördare som tar över sina offers identitet och lever deras liv tills nästa offer är utsett. Men Lapslies utredning motarbetas av någon - varför och av vem?
Historien är snillrik och det är en lite annorlunda kriminalroman. Boken borde vara helt i min smak men ändå har jag lite svårt att komma in i handlingen. Kanske för att jag pga av jobbstart efter en lång föräldraledighet har varit väldigt trött på kvällarna och därför bara orkat läsa korta stunder innan ögonen har trillat igen. Men mot slutet av boken kommer jag igång på allvar och kan inte släppa den innan jag läst klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0